30 Ocak 2013 Çarşamba

Azincourt / Bernard Cornwell

     Şimdi benim en sevdiğim yazarlardan birinin kitabı hakkında yazarken bile heyecanlandığımı fark ediyorum.Genç Nicholas Hook'un ailesinden gelen bir kan davası var. Ve bu onun için hiç iyi değil. Bir gece ormanda Tom Perrill'i okuyla vurur ve tekrar vurmak istediğinde başaramamıştı. Lanetlenmişti.Babasının ölümünden sonra annesininde kızkardeşini doğururken ölmesi, büyükannesine göre Nick'in lanetli olduğunu işaret ediyordu. (İğrenç, yaşlı cadı.)Bir de Sir Martin pis sapığı var. Nick'ten nefret ediyor, üstüne üstlük peder olması her türlü sapıklık yapabileceği anlamına geliyor, onun açısından. Ve Nicholas ondan da tiksiniyor, çok da haklı.Yani gelelim asıl olaya, gerçi fazla spoi vermekte istemiyorum ama... Nicholas'a bu laneti üstünden atacak bir fırsat geçer, ölmek üzere olan bir adam ona torununu kurtarmasını ister, yani tek isteği budur. Nicholas kızı kurtarmak ister fakat Sir Martin ucubesinin farklı fikirleri vardır kızla ilgili.Nicholas bir yandan verdiği sözü tutmak ister, bir yandan da bu adamla karşı karşıya gelmek istememektedir.İçinden midir yoksa kafasından gelen bir ses midir, tam olarak karar veremediği bir his ona kızı kurtar der ama yapamaz. İstesede o melek gibi kıza yardım edemez ve kızın başına gelenler yetmezmiş gibi bir de Sir Martin'in yüzünden canından da olmuştur.Bir kez daha lanet üstünde kalmıştır. Neyse ki okçuluğu üzerinde bir etkisi falan yok. İtiraf etmeliyim ki ilk başlarda canı pahasına kızı kurtarıp, onu güvenli bir yere götüreceğini düşündüm ya da bilmiyorum, öyle olmasını ümit etmiştim. Zaten okumaya başladığınızda karakterimizin bir iç çatışma haklinde olduğunu göreceksiniz. Ve ona Aziz Crispinian yardım etmekte. İlk başlarda delirdiğini ya da tanrının onunla konuştuğunu düşünmüştür ama öyle olmadığını daha sonra anlar. Tabiki bir şekilde tanrı ona yardım etmektedir, aziz aracılğıyla.Her neyse kızı kurtaramadı, kardeşi Michael' da yardım etmek istedi ama yapamdılar. Zira Sir Martin'in önünde hiç kimse durmaya cesaret edemezdi.Olaylar, olaylar ve olaylar gelişir Nicholas'ın bir hareketi herşeyi bir anda değiştirir ve onun için hiç bir yer güvenli değildir. Bu olaylar onu bir şekilde Henry'nin ordusuna ve aşkı Melisande'ye ulaştırır. Aksiyonun ve tarihin böyle iyi bir kalemden çıkması tek kelimeyle mükemmel... Çok fazla ayrıntıya girmek istemiyorum herkesin okuması gereken bir kitap, Koridor Yayıncılık'tan. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder