20 Şubat 2013 Çarşamba

Beni Seç (Silinmiş Sahneler)

AMERİCA VE BAYAN LEGER ( BÖLÜM 7 )
(Bu sahne America’nın gitmeden önce kıyafetlerinin üzerine olması için herkesin çalıştığı prova sahnesi. Kısa bir anda olsa adı geçen , yardımcısı Mitsy’de sahneye dahil. )Etrafta fazlasıyla huzursuzluk ve yargara vardı. On dakika sonra elinde sepeti ile Bayan Leger içeriye girdi. Çalışma boyunca gözleri yaşlıydı bu yüzden bitirmek umduğumuzdan daha fazlazaman aldı. Ve o ağladığı zaman , ben ağlamaya başlıyordum. Ban ağladığım zamanda,annem ağlıyordu. Hatta Mitsy bile biraz ağladı ta ki durumun elden çıkmak üzere olduğunufark edene kadar.‘’ Bayan Singer , sizinle ailenizin güvenliği için konuşmamız gerek. Diğer iki genç çocuğunuznerede acaba?’’ Böyle diyerek diğer kardeşlerimi bulmak üzere ayrıldılar ve beni BayanLeger ile bıraktılar.‘’ Seninle gurur duyuyorum , America. Senin büyüyüp , güzelleşip böyle bir leydi olmanıizledim. Kraliçe olacağın zamanda gurur duyacağım.’’‘’ Ah kesin artık. Kraliçe filan olmayacağım. Sadece görevimi yapıp , geri , size döneceğim.Eminim Noel’den önce evde olurum. Ve her zaman ki gibi iki sonra parti verir , şu aptaloyunlarımızdan oynarız. Ve ben her zamanki gibi olacağım.’’ Ondan daha çok kendimi iknaetmeye çalışıyordum.Dikişlerden kurtulmak biraz zamanımı almıştı fakat başardım. Çıktıktan sonra eski pantolonumu giydim.‘’ Bugün geç saate halledip , geri getiririm. Kolay iş. ‘’ Gülümsedi. Gözyaşları düştüdüşecekti fakat ağlamıyordu. ‘’ Sana bir sır verebilir miyim, America ?’’‘’ Elbette , her şeyi söyleyebilirsin.’’ Dudaklarım titremeye başlamıştı , üzerimdeki bütünhaftanın yükünü hissediyordum.Elimi eline aldı ve yaklaştı. Kendi annemle bile yaşamadığımız bir şeyi paylaştığımızıdüşünmeye başlamıştım.‘’ Senin adına en az kendi kızım adına sevineceğim kadar seviniyorum.Fakat biraz üzgünümçünkü hep günün birinde sana kızım diyeceğimi düşünüyordum. Kraliçelik için olsa bilesende vazgeçmek kolay değil.’’Biliyordu!‘’Nasıl? Ne zamandır?’’ dedim.‘’ Sen sır saklamada ondan daha iyiysin. O kendine engel olmadan hep senin hakkındakonuşuyordu. Ve kuşkulanmaya başlamıştım fakat şüphelerim senin seçilmenle son buldu.’’‘’ Öyleydik.’’ dedim iç çekerek.‘’ Görüyorum. Onun seni yüz üstü bırakmadığını bildiğime göre biraz daha rahatladım.Beklemek için cesareti olmadığını öğrenmek iyi olmazdı.’’‘’ Sana söylemek istemiştim , çok fazla...fakat.’’‘’ Hayır , tatlım. Duyabilirler. Önemli değil. Sadece seni sevdiğimi ve seninle gurur duyduğumu bilmeni istiyorum. Yapman gerekeni yapmalısın ve kendine , ailene bakmalısın.’’‘’ America.’’ Annem çağırdı.‘’ Geliyorum.’’ Diye bağırdım ve Bayan Leger’a baktım. ‘’ Teşekkürler. Her şey için.’’Başını salladı ve yoluna doğru gitti.
AMERİCA VE PRENS MAXON (BÖLÜM 14)
( America , gelecekte eşinin ona ne demesini istediği ile ilgili şaka yapar fakat Maxon onacevap vermez. Maxon’ı tanıdıkça buna izin vermeyeceğini anlar. Maxon’ın sadece bir hobisiolmasına izin verildiğini görür. O geleceğin kralı olarak çok fazla baskı altındadır. Bu sahneyikesmek zorunda kaldım çünkü onu ve ailesini tanıdıkça bu bölümlerin değişeceğini biliyordum.)‘’Senin ailen nasıl?‘’ Asıl ,
 senin
ailen nasıl?’’ dedim.‘’Benim ailemi biliyorsun.’’‘’ Hayır , bilmiyorum. Toplumdaki imajlarını biliyorum sadece. Nasıl insanlar?’’ Kolunuçektim ki kocaman kollara sahip olduğunu göz önünde bulundurursak bu oldukça zor olmuştu. Takım elbesinin altından bile güçlü , kaslı kollarını hissedebiliyordum. Maxon iççekti ama onu sıkmadığımı biliyordum. Israrcı birisinin onunla olmasından hoşlanıyor gibiydi. Hiç bir kardeş olmadan bu gibi bir yerde büyümek üzücü olmalıydı.‘’ Annem , bu dünya üzerinde yürümüş en harika insan olmalı. Çok iyi , cömert ve yumuşak kalpli bir kadındır. Ona pek çok yönden hayranım. Bazı krizleri çözmek konusunda da iyidir ve babamı nasıl sakinleştireceğini bilir. Çok sakin bir kişiliği var. Her zaman kendimhakkında iyi düşünmemi sağlar. Bugünkü kişiliğimi tamamen ona borçluyum.Sesinden ne kadar hayran olduğu okunuyordu. Bende ailemi seviyormu fakat ikisinede buderece saygı duyduğumu söyleyemezdim.‘’ Babam ise tam bir iş koliktir. Ülkemizi çok seviyor ve işleri düzene sokabilmek için çok çalışıyor. Bu yüzden çoğu zamanını bunu konuşup , planlamakla geçirir. En son ne zamantatil yapıp , benim ve annemle zaman geçirdiğini hatırlamıyorum.’’Gözleri bir şey arıyormuş ya da hatırlamaya çalışıyormuş gibi dalgındı. Sanırım en sonüçünün birlikte geçirdiği zamanı yakalamaya çalışıyordu.‘’ Üzüldüm , Maxon.’’ Adını söylediğimde gülümsedi. O zaman ona aslında ‘Majesteleri.’’Demem gerektiğini hatırladım. Hay aksi!‘’ Önemli değil , artık bu yaşta olduğum için daha fazla zaman geçirebiliyoruz. Banaöretiyor , liderlik etmeye hazırlıyor. Umarım onu yüz üstü bırakmam. Umarım hiç kimseyiyüz üstü bırakmam. ‘’ Bir an sessiz kaldı. ‘’ Sana bir şey söyleyebilir miyim?’’‘’ Elbette, her şeyi.’’ Dedim içten bir şekilde.‘’ Bu bazen çok fazla geliyor. Çok fazla baskı var. Kendime bir hayat inşa etmeye çalışırken bir anda eş seçmek zorunda kalıyorum. Hem genç bir leydiyi , hem bir ülkeyi yönetmek zorunda. Bu biraz korkutucu. ‘’‘’ Hangisi daha korkutucu ; eş mi , ülke mi?’’ dedim gülerek. Maxon’da güldü.‘’ Hiç değilse ülkeyi yönetirken yardım alabileceğim ama eşimi kendim seçmek zorundayım.’’ Yuvarlak gözleri hummalı bir bakışla gölgelendi.‘’ Yardım ister misin? Ben kızlarla senden daha fazla zaman geçirdim.’’‘’ Ha! Eminim geçirmişizsindir. O zaman tamam , bana kullanabileceğim bir şey söyle.’’Kimse duymasın diye etrafıma baktım. Etraf kararmıştı ve bekçiler uzaktaydılar. Fakat hepsisanki bir şey olmasını bekliyormuş gibi tedirgindiler. Görünüşe göre kuralları kırıyorduk ki bu beni mutlu etti. Maxon’ın kulağına doğru eğildim.Geçen hafta ona bu kadar yakın olmak beni kızdırırdı.‘’ Celeste ve Bariel’den uzak durmalısın. İkiside çok güzel, biliyorum fakat senden çok peşinetakıldıkları taçı önemsiyorlar. Dikkatli ol!’’‘’ Celeste mi? Gerçekten. Bana iyi biri gibi görünmüştü.’’‘’ Elbette öyle görünecek. Taçı gerçekten istiyor. Ama onu diğer kızlarla konuşurken gördüm.Güven bana , göründüğünden daha kötü birisi o. Sadece bir kaç gün oldu , şimdilik idareediyor gibi. Ama onu gibi zehirli bir kişilik ... bunu sonsuza kadar saklayamaz.’’‘’ Eğer onun kalmasına izin verirsem , bana darılır mısın?’’ Gergin görünüyordu. Onugerçekten tanımadan gitmesine izin vermek istemiyordu.Sesinden ne kadar hayran olduğu okunuyordu. Bende ailemi seviyormu fakat ikisinede buderece saygı duyduğumu söyleyemezdim.‘’ Babam ise tam bir iş koliktir. Ülkemizi çok seviyor ve işleri düzene sokabilmek için çok çalışıyor. Bu yüzden çoğu zamanını bunu konuşup , planlamakla geçirir. En son ne zamantatil yapıp , benim ve annemle zaman geçirdiğini hatırlamıyorum.’’Gözleri bir şey arıyormuş ya da hatırlamaya çalışıyormuş gibi dalgındı. Sanırım en sonüçünün birlikte geçirdiği zamanı yakalamaya çalışıyordu.‘’ Üzüldüm , Maxon.’’ Adını söylediğimde gülümsedi. O zaman ona aslında ‘Majesteleri.’’Demem gerektiğini hatırladım. Hay aksi!‘’ Önemli değil , artık bu yaşta olduğum için daha fazla zaman geçirebiliyoruz. Banaöretiyor , liderlik etmeye hazırlıyor. Umarım onu yüz üstü bırakmam. Umarım hiç kimseyiyüz üstü bırakmam. ‘’ Bir an sessiz kaldı. ‘’ Sana bir şey söyleyebilir miyim?’’‘’ Elbette, her şeyi.’’ Dedim içten bir şekilde.‘’ Bu bazen çok fazla geliyor. Çok fazla baskı var. Kendime bir hayat inşa etmeye çalışırken bir anda eş seçmek zorunda kalıyorum. Hem genç bir leydiyi , hem bir ülkeyi yönetmek zorunda. Bu biraz korkutucu. ‘’‘’ Hangisi daha korkutucu ; eş mi , ülke mi?’’ dedim gülerek. Maxon’da güldü.‘’ Hiç değilse ülkeyi yönetirken yardım alabileceğim ama eşimi kendim seçmek zorundayım.’’ Yuvarlak gözleri hummalı bir bakışla gölgelendi.‘’ Yardım ister misin? Ben kızlarla senden daha fazla zaman geçirdim.’’‘’ Ha! Eminim geçirmişizsindir. O zaman tamam , bana kullanabileceğim bir şey söyle.’’Kimse duymasın diye etrafıma baktım. Etraf kararmıştı ve bekçiler uzaktaydılar. Fakat hepsisanki bir şey olmasını bekliyormuş gibi tedirgindiler. Görünüşe göre kuralları kırıyorduk ki bu beni mutlu etti. Maxon’ın kulağına doğru eğildim.Geçen hafta ona bu kadar yakın olmak beni kızdırırdı.‘’ Celeste ve Bariel’den uzak durmalısın. İkiside çok güzel, biliyorum fakat senden çok peşinetakıldıkları taçı önemsiyorlar. Dikkatli ol!’’‘’ Celeste mi? Gerçekten. Bana iyi biri gibi görünmüştü.’’‘’ Elbette öyle görünecek. Taçı gerçekten istiyor. Ama onu diğer kızlarla konuşurken gördüm.Güven bana , göründüğünden daha kötü birisi o. Sadece bir kaç gün oldu , şimdilik idareediyor gibi. Ama onu gibi zehirli bir kişilik ... bunu sonsuza kadar saklayamaz.’’‘’ Eğer onun kalmasına izin verirsem , bana darılır mısın?’’ Gergin görünüyordu. Onugerçekten tanımadan gitmesine izin vermek istemiyordu.‘’ Hiç dikkatini vermiyor musun?’’ dedim. ‘’ Burada Amy var.’’‘’Ah. Bana biraz zaman tanı. Burada benden bir tane var , siz ise kalabalıksınız.’’ Karanlık olduğu için kızarıp kızarmadığını göremedim ama utanmış gibi gözükmüyordu.‘’Ben herkesin ismini biliyorum.’’‘’ Elbette biliyorsun. Pekala , ya Mer’e ne dersin?’’Yumruk yemişim gibi oldum. Sanki ağaç evde aldığım ‘Hayır’ cevabında olduğu gibi. Sankifiziksel bir yumruk mideme indirilmişti.‘’ Hayır. O olmaz.’’ Sesim soğuk ve boş çıktı‘’Ne oldu? Sorun ne?’’ Endişeli görünüyordu. Kendi yarışması zaten omuzlarına bir yükken benimde derdine dert eklemeye niyetim yoktu.Fakat Maxon bana karşı dürüsttü. Bende buna karşılık verdim.‘’
O bana öyle seslenirdi. Lütfen deme.’’‘’ Ah , üzgümüm. Elbette demem. Söz.’’Orada öylece durduk. İkimizde garip bir seslik içindeydik. Maxon eğlenceli olmayaçalışıyordu ve bilmediği bir noktaya basmıştı. Yine burada ne yaptığımı sordum kendime. Oda kendine aynı şeyi soruyor gibiydi.Yapması gereken o kadar işi vardı. Dikkatini vermesi gereken benden başka kızlar. Artık zamanını benimle harcamamalıydı. Yemeğe gitmeyip , benim hakkımda bir şeyler öğrendiğiiçin hayal kırıklığına uğrayan kızları düşündüm. Bu seçimi umursamayan tek kız hakkında bir şeyler öğreniyordu.‘’ Biliyor musun? Belkide herkes tatlıya geçmişken gidip kendini göstermelisin. Bence bunaçok sevinirler. ‘’İç çekti. Geceye son verdiğimin farkındaydı. ‘’ Sanırım haklısın. Bu gece bana eşlik ettiğiniçin çok teşekkür ederim.’’Baş eğdi.Bende diz kırıp , gözlerine bakmadan konuştum. ‘’ Majesteleri.’’Kalktım ve bir kaç adım gittim.‘’ America.’’ dediDurdup yarıya yarıya döndüm. Onun nazikliğini zorladığımı ve eve gitmek üzere olduğumudüşünüyordum.‘’ Sadece Maxon. Eğer istersen.’’ dediGülümsedim. Hala onun arkadaşlığına sahip olduğumu görünce sevinmiştim.‘’ İyi geceler , Maxon.’’ dedim odama giderken.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder