13 Mart 2013 Çarşamba

Everbound (Everneath (Yerkara) # 2) - Brodi Ashton

 
  Brodi Ashton'ın Everneath serisi tüm hızıyla devam ediyor. İlk kitabını beğendim, tabiki birkaç eksiklik gözüme çarpmakla kalmayıp çıkardı ama olsun. Yine bu seriye beni bağlayan kötü çocuk Cole oldu. Ondan bir türlü nefret edememiştim. Nikki'yi kendi amaçları doğrultusunda kullanmış olsa bile. Ben kitaplık faresiyim, okumakla kalmayıp ikinci kitabını da kemirdim. Mitolojiyi seviyorum, özellikle Persephone ve Hades hikayesini. Neden bilmem hep Hades kötülenir durur. Sonuçta mitolojik bir tanrı, işinin ölümle ilgili olması onun suçu mu? Neyse ben yorumuma devam edeyim, yoksa Brodi'yle aram bozulabilir :) Bu da bir YA kitabı. Yani sizi yine ele geçirecek.

    İlk kitaptan hatırlayacağınız üzere Jack kendini tünellere kurban etmişti. Hemde Nikki'yi kurtarmak için. Tabiki unutmuyorum ikisinin Cole'u öldürmeye çalışmalarını. Her neyse, Jack her gece Nikki'nin rüyalarına giriyor ve sanırım pek de iyi bir durumda da değil. Nikki, Jack'in onun borcunu üstlendiği için suçluluk duyuyor. Kesinlikle suçluluk duymalı, onun kararının bedelini Jack'in ödemesi bencede yanlıştı. Ama kitabın konusu bu. Jack, hayallerini kaybetmiş, şaşkın ve ziyan olmuş bir halde Nikki'nin suçluluğunu kat be kat arttırıyor. Bildiğiniz üzere Cole'da Nikki'yi kraliçe yapmak istiyordu ve hala istiyor. Zaten suçluluk duyan Nikki, Cole'un teklifini kabul eder: Yerkara'ya gidecek ve Cole'un kraliçesi olacak. Böylece Jack, tünellerden kurtulacak. Kötü çocuk Cole böyle işte.

  Ve daha ölümcül olan Everneath yolculuğuna çıkan Nikki ve Cole tahmin etmedikleri zorluklarla karşılaşacak. Everneath'e giden Nikki, Jack için verdiği sözü tutmak zorunda. Bu fedakarlık evet ama sonuçta Nikki'nin de bir bedel ödemesi gerekiyordu.

  Yani aşk için yapılabilecek her türlü fedakarlık bu kitapta daha da zorlu olacak. Jack için üzülüyorum ama ben Cole'u nedense seviyorum. Saman sarısı saçlarını da :) Ve Nikki'nin nasıl anlamadığına hala şaşıyorum. Cole, Nikki'yi seviyor. Tek amacı Yeraltı dünyasını ele geçirmek değil.

Küçük ama açıklayıcı bir alıntıyı paylaşmak isterim. Cole ve Nikki arasında geçen bu diyalog beni hayli mutlu etti. Neden bilmiyorum yazarken bile yüzümde tuhaf bir sırıtma var. Sonumuz hayır olsun. :)

Yanaklarımdaki sıcaklık büyüdü.''Hala çalışıyor olamaz.''
 ''Beni asla durduramaz.''Beni göremediğini bildiği halde ''Ama.. bütün bunlar.'' Bana, etrafta bir bakış attı.''Biliyorum, hepimiz bu işi Jack'i kazanmak için yapıyoruz.''
 
 Bu küçük alıntının devamı oldukça karışık ve ilginç bir konuşma hali alıyor. İçinize kurt düşürmenin rahatlığıyla sizin çevireceğiniz bir alıntı daha paylaşıyorum.
 
      There was this incredibly tense moment, and I wished I could see Cole’s face. But then I felt him relax against me. “And then you’ll just run away again, and I’ll have to find another way to impress you; and that, Nikki Beckett, is the eternal loop.”

    Burada sinsi sinsi gülümsemekten başka bir şey yapmıyorum. Cole, asla vazgeçmeyecek. Nikki'den..

     Umarım fazla beklemeden Everbound'la kaldığımız yerden devam ederiz. Çok mükemmel olmasa bile okunabilirtesi yüksek. Bizde puanlama yok. Maalesef spoiler içerir. Okumayanlar için iştah kaçırabilir ya da arttırabilir. :) Everbound, Yerkara serisinin ikinci devam kitabıdır. DEX'in bizi çok fazla bekletmeyeceğini biliyorum ama.. Dayanamıyorum işte, DEX elini çabuk tut. Kitaplık faresi sabredemiyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder