5 Mart 2013 Salı

Sıcak Bedenler (Warm Bodies) / Isaac Marion

  
      Sıcak Bedenler(Warm Bodies) zombilerle ilgili, aman iğrenç deyip geçilecek bir kitap değil. Evet, vahşice.. Evet, insanla besleniyorlar, özellikle beyin yemeye karşı bir zaafları var (ihtiyaç). Ama zombilerin bakış açısıyla hiç baktığımızı düşünmüyorum. Acaba onlar nasıl hissediyor, ya da hissedebiliyorlar mı? İşte kitap tam burada beni yakaladı. Bir zombinin hatırlarını arayışı, insancıl tavırları, şöyle söylemek gerekirse yeniden insana dönüşüm hikayesi gibi.

      Zombi R, bizim bakış açımız. Yani asıl karakterimiz. Diğer zombilerle bir havaalanında yaşıyor. İnsan yiyor, daha önce dediğim gibi beyin yemeyi seviyor, insanların hatıralarını kendi hatırlarıymış gibi hissediyorlar. Zombi R, diyoruz çünkü 'hastalık'tan dolayı geçmişine dair hiçbir şey hatırlamıyor, tek bildiği 'R'li bir şeyler olduğu. Tedavisinin ya da bu hastalıktan kurtulmanın mümkün olmadığını düşünüyor. Ben onun bu hallerine çok üzüldüm, kendinizi onun yerine koyuyorsunuz. Sonuçta hastalığa yakalanan kişiler kötü değil, hep onlar öldürülüyor. Evet, kimse zombi saldırısına uğramak istemez ama onlar bunu kavrayamıyorlar, hayatta kalmaya çalışıyorlar. Neyse, yine böyle bir sağ kalanlara saldırdıklarında  zombi R'yi diğer öldürdüğü insanların geçmişinden daha çok etkilendiği birinin anılarıda kendini sarsılmış buluyor. Bu kişi Perry Kelvin adında genç bir adam. Kız arkadaşı Julie'yle ilgili anıları R'yi çok fena sarsıyor, Julie'yi ölmekten kurtarıp, kendi evinde saklıyor. Biraz mide bulandırıcı olsa da Perry'nin beyninden kalan parçaları saklamış, arada sırada tekrar onun anılarında gidip, geliyor. Bir kaç gün evinde sakladığı Julie, zombi R'nin onu kurtarması ve davranışlarıyla farklı buluyor. Zaten öyle değil mi? Kaç zombi birini yemek yerine onu kurtarıyor ki? derken, zombi R hissetmeye başlıyor, Julie'ye aşık oluyor. Gerçekten bir şeyler değişiyor ve R bunun farkında ama o yine de hasta. Julie ise kalan sağlardan. Tekrar diğer sağların yanına dönüyor. Zombi R, arkadaşı zombi M'deki değişiklikleride farkedince tekrar Julie'ye ulaşmaya karar veriyor. Kıyamet senaryolarından en güçlü olanlarından zombiler artık hayatımızda bir yer edinmiş durumda. Benim bu kitabı beğenmiş olmamdaki bir diğer sebep hasta olanlar ile sağ olanların nasıl hissettiği ya da nasıl yaşadığı konusuna çok iyi bir şekilde değinilmiş olması. R'nin ve diğer hastalık taşıyanların yeniden insana dönüşmesi için yanıp tutuşacaksınız!...Romanın anlatımı ve ustaca oluşturulmuş sözler sizi çok fena etkileyebilir. Ayrıca zombilerin hastalığı nasıl yenebilecekleri olayı gerçekten şaşırtıcı.
  Bu kitabı bizlerle buluşturan yayınevi DoğanKitap'a sonsuz teşekkürler... Yakında gösterime girecek filmini izlemek için de gün sayıyorum! İyi okumalar... Ya da izlemeler bilemedim, filmi de çok güzel. :)

2 yorum:

  1. Filmi izledim ve bayıldım. Gerçekten çok dokundu baya da güldüm. :) En yakın zamanda kitabını da okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen filmini bende beğendim. Kitabı çok daha güzel. Gerçekten en yakın zamanda okumanı tavsiye ederim. :)

      Sil