17 Haziran 2013 Pazartesi

Sentinel - Melez sözleşmeleri 5. Kitabın Azıcık Yorumu :) ( The Covenant Series Book # 5)


  Sizleri heyecanlandıracağını umduğum Sentinel'la ilgili yepyeni bilgilerle karşınızdayım. Kitap henüz çıkmadı (yurt dışı dahil) ama sizler için küçük bir araştırma yaptım. Özellikle çok sevdiğim bir karakterim ve parçam olan şahsın aklanması, tekrar eski haline dönmüş olan Seth'imin geri dönmesi beni çok çok çok mutlu etti. Eğer öyle olmasaydı ilk uçağa atlayıp Amerika'ya gitmemem işten bile değildi.


  Her neyse Melez Sözleşmeleri'nden bahsettiğimi seriyi okuyan herkes anlamıştır zaten. Şimdiden kusura bakmayın elimde fazla bir bilgi olmasa da sizleri heyecanlandırmak için bu kırıntıyı bile kullanır, okumayanlara bu seriyi aldırıp, okuturum! Yunan mitolojisinde o çok sevdiğimiz Persephone ve Hades hikayesini herkes bilir. Sentinel'de bu mitolojinin devreye girmiş olduğunu görebiliriz.. Seth'i tanrılardan birinin yarattığını ve bunu kesinlikle Apollon'un yapmadığını biliyorduk. Onu yaratan tanrı önemli bir konu. Karakterlerimiz Hermes'ten şüpheleniyordu ama ben Hades'ten de şüpheleniyorum. Yani kısacası Seth-Hades, Alex-Persephone ilişkisine dönüştürülmüş olduğunu düşünmeye başladım, sebebini bilmiyorum. Ve hepimiz biliyoruz ki, Persephone, ilk başta Hades'i sevmese de zamanla ona aşık olmuştur. Tabiki ben team Seth olduğum için onu bir şekilde savunmaya geçiyorum fakat Seth'in tam olarak masum olduğundan emin değilim. Ama yolları bir şekilde Hades'le kesişiyor.Elbette kesişecek sonuçta ya Alex, ya Seth god-killer olacak. Umarım içlerinden biri ölmez. Apolyonlardan birisinin ölmesi gerekiyordu. Sonuçta 'rule is rule' öyle değil mi? Her neyse Seth konusu kalbimde kocaman bir yük olmuş durumda. :/

   Ama benim tezimin çoktaan çürümüş olduğunu belirtmeliyim. Seth'i yaratan tanrı Ares. Bu arada Alex'in hamile olduğuda dedikodular arasında. Artık bir safkan ile apollyonun çocuğunun ne olacağını tahmin edemiyorum. Ama beni en çok sevindiren bir diğer konu ilk iki kitapta tanıdığımız Seth'in eski haline döneceğine dair küçük bir işaret verdiğini düşünüyorum. Her şey Sentinel'ın çıkmasına bağlı. Neler olup bittiğini ancak o zaman anlayacağız. Ve konuyu yeni düzelttim, her ne kadar yayını önceden yapmış olsamda.. Bu konu için Öznur'a teşekkürler. Yoksa ben diğer kitaplardan vakit bulup yanlış olan varsayımımı düzeltemeyebilirdim. :)

   Aralarındaki bağın koparılmış olması onları birbirinden ayırmamış, artık daha güçlü bir bağları var. Her şeyi birlikte düşünebiliyorlar. Ve kesinlikle güçlüler. Ama bu sefer daha güçlü düşmanlarıda var, üstelik Aiden'da sürekli yanlarında. Onu hala çözebilmiş değilim. Ama Seth'in o Deity'de o kadar kötü gösterilmesinin ardında bir sürprizin olduğunu anlamalıydım. O Jennifer var ya o Jennifer !! Hep böyle hainlik yapıyor. :)) Umaım Seth, Alex ve Aiden için feda edilen karakter olmaz.

  Hades'in yaşadığı yeri biliyoruz o yeraltı yaşamının diğer adıyla Ölüler Diyarının tanrısıdır. Ve orada her şey yolunda gitmeyebiliyor. Hades'in ruh sağlığından şüpheleniyorum. o__O

   İşte titanlardı, onlar, bunlar.. İşler biraz karışık. Eh, bilgilerin de bir sınırı var. Ama size küçücük bir alıntı.

Bu
sorunsuz gidiyor. Seth'in sesi düşüncelerimin içine süzüldü.
Ben gözlerimi Titanın üzerinde tuttum. -'O ... kötü değil. Yani, her şey göz önünde, değil mi?'
Onu yanıtlayan bir kıkırdama dudaklarımı çekiştirdi. Ben bir şekilde onu seviyorum.
Tabii ki.

 
 İşte benim Seth'im geri döndüüüüü (Ne derece normal orası tartışmaya açık bir konu)!!!! Artık kitabın çıkmasını beklemekten başka yapabileceğimiz bir şey yok. Umarım sevindiğime değer, Seth'imi yerden yere vuran o diğer hainler günlerini görürler. :) Bu yorum aşırı derecede spoiler içerir, çünkü 2 Kasım 2013'te yurt dışında çıkacak. İyi geceler kitaplık fareleri ama bu yorumun üstüne artık uyku tutmayabilir! Eee, bir de beni düşünün! Her neyse bir an önce Sentinel'la buluşmayı iple çekiyorum..

14 yorum:

  1. team seth mi?? ona hep yalan söyledi ama aiden canım benim hep yanında kıskanıyosun bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa.. Ben kıskanmak. Hiiiç olacak şey değil. :)) Seth te yanındaydı, üstelik Alex ona bir sözde vermişti. Hangisi dürüst ki? Team Seth ama Alex le Aiden ın mutlu olması gerekiyorsa J.L Seth i onlar için harcamamalı!!.. :)

      Sil
  2. Sen sethi yaratan tanrı olarak hades demişsin ama serinin 4.kitapında bu tanrının ares olduğu ortaya çıkıyor ayrıca alexde apollanın soyundan değilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alex Apollyon'un soyundan. Ben uzun bir süre önce kendi öngörümü yazmıştım. Hades'ten de Hermes'ten de şüphelenmiştim. Dediğin gibi 4. ktapta Ares olduğu ortaya çıktı. Ben sadece Seth'i yaratan tanrılar konusunda ufacık bir yanılgıya düşmüşüm. Ne yapalım Öznur arada tutmayabiliyor. Cık,cık,cık :))

      Sil
  3. seth e gerçekten aşırı derecede nefret vardı içimde ama çoğu lucian ve ares yüzünden savaş tanrısı nın bunu yapması şaşılacak bir şey de değildi zaten onun çıkmasını bekliyordum... kesinlik bildireyim ölmesini istemediğim 3 karakter aiden alex ve seth .. tamam seth in o ikisi için feda edilmesi gerekmiyor ama gerçekten de aiden her zaman onun yanındaydı... seth istememiş olsa bile kullandı kızı.. sonuç ortada seth in ölmesi beni çok etkilemez ama ölmezse de sevinirim.. her ihtimalde ben aiden taraftarıyım .. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sethh, her yerde team Aiden var.... Koş yetiş yahu! Kesinlikle sana katılıyor ve Alex ile Aiden ın birlikte olması gerektiğini düşünüyorum. Ama Seth olmadan bu seri beni sarmaz. Apollyon da Set in yokluğunu hissetmedim desem yalan olur. Umarım J.L. hepimizi tatmin edecek bir son yazmıştır. Seni Aiden çılgını.. ne var birinizde Seth i desteklese, hımm.. :D

      Sil
    2. ya benim problemim seth değil aslında Ares !! hepsi onnun sucu ^_^

      Sil
  4. Hımm.. ben olaya hiç bu yönden bakmamıştım. Başlarına yeterince şey gelmemiş gibi birde Ares var. Zaten bu seride aklı başında kimse yok, hepsi deli yahu :))

    YanıtlaSil
  5. alex bnce gerçekten hamile çünkü apollonun oğlu alexi iyileştirirken burada başka birşey var dedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hamile olduğunu düşünüyorum ama pek belli olmaz. Sentinel bir an önce çıksada okusak :)

      Sil
  6. seth eski haline geri mi dönüüyor??????????? Allahım çok mutluyum yah '' biri bana çimdik atsın..Seth eski Seth olcak. mkmeel haber bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seth, bence o deli, şımarık, kibirli ama Alex'e asla zarar vermeyecek olan eski haline dönecek. Ama Alex'in hayatından çıkacağını düşünüyorum, zira J.L Seth'i kenara atmayıp ona yeni bir seri yazıyormuş ve yeni karakterlerle tanışıp, Melez Sözleşmelerin'den tanıdığımız karakterler olmayacakmış. Team Seth olduğumdan Titan serisi favorim olacağa benziyor. Gerçi ben onun Alex tarafından sevilmeyişine hala kızgınım ama J.L bu haberleelimden kurtuldu. :))

      Sil